Brabantse pijl (VWB)

Afgelopen zaterdag reed ik in uitgesteld relais deze semi-klassieker van de VWB. De eerste 60 km kunnen kort worden samengevat: beuken tegen de genadeloze zuidwestenwind. Na een korte tussenstop in Tollembeek hoorde ik iets later op weg naar Bois de Lessines plotseling het gekende Rodania deuntje door het lucht schallen; een peloton voorafgegaan door een eenzame vluchter zat mij op de nek. Ik versnelde dan maar een beetje en kon zo nog net voor de zwaantjes blijven alvorens de hele meute een andere richting koos.

Iets later kocht ik in een bakkerij in Bassily een paar rozijnekoeken en stilaan ging het beter met het tempo temeer daar de wind nu in het voordeel stond. Het tweede deel van de tocht verliep aan een beduidend hoger tempo (o.a 10 km in 17 minuten = 35,294 km/u) en steeds over autoluwe rustige wegen. Na nog een stop in de buurt van Horrues (Aquarius 2x) vlamde ik door. Uiteindelijk eiste de tocht toch zijn tol op de laatste helling van de dag, de Keperenberg in Dilbeek waar ik  halfdood naar boven kroop.

Met dank aan W.TC. Jamee voor de uitpijling !

Parcours: Dilbeek – Lennik – Leerbeek – Herfelingen – Herne – Tollembeek – Bever – Bois de Lessines – Silly – Lombise – Horrues – Steenkerque – Rebecq – Lettelingen – Pepingen – Gaasbeek – Dilbeek

~ door wernermaes op 2 juli 2007.

Geef een reactie

 
