Paul Snoek (1933-1981): “Als ik geen rood meer heb”

Als ik geen rood meer heb
maak ik de bomen groen, de struiken,
het hele landschap wat ik schilder.
Dus ook het onkruid en het gras,

waarin je languit ligt te wachten roerloos
maar toch diep ontroerd, wanneer je later
het doek mag zien waar ik je rooie jurk
vervangen heb door zachte naaktheid,
waarvoor ik net als voor je glimlach
vooralsnog niet de kleur vond die je past.

Als ik geen rood meer heb,
heb ik nog altijd je lippen

~ door wernermaes op 14 augustus 2007.

4 Reacties to “Paul Snoek (1933-1981): “Als ik geen rood meer heb””

  1. In mijn ogen staat hij met Claus en Van Ostaijen op eenzame hoogte. Beter vind je in de Vlaamse literatuur amper.

  2. je hebt gelijk,
    paul snoek is één van de beste Vlaamse dichters ooit, zoniet de beste…

    stomme alfa romeo’s…

  3. help ik moet tegen morgen dit gedicht: als ik geen rood meer heb van paul snoek analyseren. Ik moet de inhoud ervan hebben (help). ik moet een thema, de soorten rijmen, stijlfiguren en beeldspraken enz hebben. alvast bedankt. HELP!!

Geef een reactie

 
