N4 Waver – Overijse

Naar jaarlijkse gewoonte fiets ik – telkens met veel plezier en overgave – tijdens de Druivenfeesten in Overijse rond in de Druivenstreek waarbij ik geen enkele deelgemeente (Eizer, Terlanen, Maleizen, Tombeek) ongemoeid laat. Zo ook gisteren.

Ook al sinds elk jaar rij ik op het einde van de tocht via de N4 het centrum van Overijse binnen. Vier jaar geleden tijdens de hete zomer van 2003 belandde ik zo uitgedroogd in een winkeltje langs de N4 uitgebaat door een kloeke, oudere vrouw. Ik kocht er wat blikjes tegen een schappelijke prijs en maakte een praatje.

Sindsdien spring ik er elk jaar één keertje binnen om vast te stellen dat de tijd sommige dingen -gelukkig maar- niet verandert: de winkel annex woonruimte, de prijs van de blikjes, de vrouw zelf…
Dit jaar kloeg ze over de slechte zomer en sprak over de Druivenkoers van afgelopen woensdag in de regen met wel zeker 200 man.

Wat ik wel was vergeten is dat je na de blikjes na consumatie zelf in de blauwe PMD- zak naast de winkel moest steken . “Ge weet waar het is zeker?”, zei ze. Ik knik van ja en ga naar buiten. Even later hoor ik haar roepen: “Vindt ge het niet?”. Ze vond het nogal lang duren en ze had gelijk maar de oorzaak lag in een sanitaire pauze🙂. Tot volgend jaar maar weer.

Ritgegevens: 89,98 km in 2.57.45 (30,373 km/u)

~ door wernermaes op 24 augustus 2007.

Geef een reactie

 
