25/08/2007: Kayak @ Durbuy

Ellen en ik besloten om een 23 km lange kayaktocht te ondernemen op de Ourthe georganiseerd door LPM. Helaas ter plekke aangekomen werd ons meegedeeld dat de lange afdaling niet kon doorgaan vanwege de hoge waterstand en een daarbij gepaard gaande sterke stroming. Woensdag had het namelijk fel geregend. Wel konden we een ingekorte 14 km doen weliswaar met begeleiding vermits de organisatie het zaakje niet betrouwde. Andere mensen die later aankwamen werd simpelweg de kayaktocht geweigerd vanwege te gevaarlijk.

Toen ik al die onheilspellende berichten hoorde verwachtte ik mij dus aan een wild stromende en woest kolkende rivier, maar niets was minder waar. Enkel de waterstand bleek duidelijk hoger dan normaal. De afdaling per kayak was dan ook een eitje dixit een aanwezige Hollander. Her en der waren er wat stroomversnellingkjes maar niets om ervaren kayakkers te verontrusten. Om eerlijk te zijn viel het een beetje tegen, maar dat komt misschien door mijn spectaculaire rafting ervaring in Slovenië op de echte woeste Soca rivier.

~ door wernermaes op 26 augustus 2007.

Geef een reactie

 
