Cyclosportieve UZLeuven 16/09/2007

Na de rit in Bouillon maakte ik mij zondag op voor een cyclosportieve van 120 km rondom Leuven in het kader van de UZ sport- en speldag. Wat mij aansprak was de politiebegeleiding waardoor er nergens gestopt hoefde te worden en waar je ook eens over de Leuvense ring kon denderen en door de tunnel onder het Martelaereplein.

De eerste 40 km werden zoals afgesproken tamelijk traag gereden zodat iedereen (ik schat toch wel zo’n 200 man) kon volgen. Op de Lüdenscheidsingel brak het peloton in twee en iets later begon dan de zogenaamde cyclosportieve. In de brochure was er sprake dat het tempo opgeschroefd zou worden en in eerste instantie gebeurde dat ook tot aan de bevoorrading in Bierbeek bleek dat dat tempo (30 à 32 km/u) voor een hoop deelnemers te hoog gegrepen was. Gevolg: laatste deel weer trager tot mijn grote frustatie.

Uiteindelijk mocht je je dan toch nog even uitleven op de N2 van Lubbeek naar Leuven. Op deze baan reed ik samen met 2 andere kerels het hele peloton aan flarden. Helaas was het bij het binnenrijden van Kessel-Lo gedaan met de pret. Het ging dan nog over de Bondgenotenlaan en Naamsestraat terug naar Sportkot waarbij de burgervader van Leuven ons zelfs verrast toekeek.

~ door wernermaes op 17 september 2007.

2 Reacties to “Cyclosportieve UZLeuven 16/09/2007”

  1. Heb je een medaille gekregen voor je prestatie?

  2. Nee,
    een blikje aquarius moest als troost dienen.

Geef een reactie

 
