Grand Raid Godefroy@Bouillon, 15/09/2007

Onnoemelijk vroeg (05.30) was ik die zaterdag uit de veren om mee te doen aan een fietstocht in de verre, maar adembenemende mooie vallei van de Semois. 180 km voornamelijk autostrade verder begon ik aan de 120 km lange tocht rondom Bouillon. Het parcours was mooi tot zelfs onwaarschijnlijk mooi (de 12 km lange route forestière de Mortehan langs een kabbelend riviertje in Frankrijk). Bij de twee grensovergangen in de bossen controleerde de douane samen met de Franse gendarmerie. Fietsers werden ongemoeid gelaten.

In het begin zag ik mij genoodzaakt even halt te houden daar er voor mij langs de kant van de weg een wild everzwijn opdook op zoek naar voedsel. Behoedzaam wachtte ik tot het grote beest terug was verdwenen in de bosjes. Daarvoor had ik al een confrontatie doorstaan met de agressieve hond, gelukkig voor mij ging het toen in dalende lijn waardoor ik het mormel snel kwijtspeelde.

Natuurlijk was de organisatie masochistisch genoeg om de zwaarste helling bij Bouillon, de befaamdeCol du Sati (373 m) op het einde te programmeren. Ik dacht onmiddellijk terug aan de tijd toen ik als jochie meedeed aan een cyclosportieve in de streek van 177 km waarbij ik deze col in de gietende regen te voet had moeten doen doordat mijn ketting eraf was gesprongen. Vorig jaar bij Wapenstilstand eindelijk revanche kunnen nemen en ook dit jaar ging het vlotjes🙂.

Gegevens: 121.18 km in 4.21.15 (27,816 km/u)

~ door wernermaes op 17 september 2007.

Geef een reactie

 
