Teevee tip: Jan Arendz zoekt Jan Arends

Omrop Fryslân: Jan Arendz zoekt Jan Arends
zaterdag 9 februari 12.25 – 13.00 uur Nederland 2 (9 febrewaris, Nederlân 2 om 12.25 oere).

De reportage gaat over Jan Arends, de schrijver van het meesterlijke boek “Keefman”. Voor dit verhaal alleen al zou hij voor mij de Nobelprijs literatuur mogen krijgen.

Een fragment:
Keefman kankert: “Maar die schijthuizen van jou komen met z’n vieren. Omdat ze wel weten dat Keefman zich niet als een kleuter in bad laat stoppen. Dat is geen zieke mensen verplegen. Dat is zieke mensen kleineren. Ik ben nog lang niet klaar met je, schooier. Jij laat mij niet uitpraten. Weet je waarom je mij niet laat uitpraten? Omdat ik niet gek ben. En jij verdient je broodje aan gekken. Jij en dokter Bos hebben een grote vergissing begaan toen jullie mij gek verklaarden. En nou kan jij niet meer van me af. Want jij weet dat ik een bijl in mijn handen heb. Niet omdat ik gek ben maar omdat ik kwaad ben. Daarom durf jij mij de deur niet uit te schoppen. Omdat je weet dat ik een bijl heb. Daarom probeer je mij te besmoezen. ‘Mijnheer Keefman, medisch gesproken bent u helemaal in orde.’ Dank je de sodemieter dat ik medisch gesproken niets mankeer. Anders nam ik twee bijlen. Dan brak ik de hele tent af hier. Maar ik ga toch wel weg uit dat stinkhuis van jou. Maar op de dag dat het mij uitkomt.”

~ door wernermaes op 3 februari 2008.

Geef een reactie

 
