Brabantse pijl voor wielertoeristen, 29/03/2008: verslag

Afgelopen zaterdag nam ik deel aan deze organisatie van de Leuvense Stoempersclub i.s.m. Leuven To(f)psport. Hiervoor schoof ik geduldig aan aan de inschrijving op het toch wel vroege uur van 07.30 alwaar ik meteen een aantal bekende gezichten herkende.  Ik had mezelf voorgenomen om te zien wat het tempo zou zijn om dan eventueel te beslissen de tocht alleen verder te zetten. Echter de strakke tegenwind in het begin stelden deze beslissing alsmaar uit.

In het begin stoorde het toch niet al te snelle tempo eigenlijk niet, gezien dit ook de mogelijkheid bood om te kletsen met een aantal getrouwen uit de wielertoeristenmilieu. De eerste bevoorrading in Maleizen verliep wel chaotisch en ik besloot dan maar als één van de laatsten de nodige spijs en drank tot mij te nemen. De drank was echter niet binnen te krijgen en ik heb deze dan ook maar over het erf van de boer weggegoten.

Daarna ging het gezapig verder via Eigenbrakel; ik liet de N27 naar Nijvel voor wat hij was. In Alsemberg wachtte de eerste helling van de dag,  de niet echt moeilijke Lindenstraat. Hier werd niet doorgereden. Op de volgende klim (de Alsemberg) zou ik eens de benen testen en hopen dat er anderen zouden meerijden. Ik plaatste een versnelling, keek achterom, zag niemand en toen had ik toch wel mijn buik vol van het getreuzel en reed alleen verder naar de niet te onderschatten en zopas van een nieuwe asfaltlaag voorziene Bruine Put.  Bergaf haalde ik net geen 70 km/u.

Met de wind voornamelijk in de rug terug naar de Grote Markt in Leuven om daar snel nog wat suikers binnen te kappen en tot daar deze rit.

~ door wernermaes op 1 april 2008.

Geef een reactie

 
