Herent-Landen-Herent, 26/04/2008

Een kort verslag van deze semi-klassieker voor wielertoeristen.:

Na een niet al te beste nacht vanwege wakker wordende kinderen oversliep ik me bijna waardoor ik me vliegensvlug diende te prepareren daar ik van plan was om samen met Team Inseguitori te rijden. Wat een zin! Desalniettemin stond ik om klokslag halfnegen paraat aan sporthal Warot in Herent geflankeerd door een uitgebreide delegatie van Inseguitori uit Leuven en Bonzai Boys uit Kessel-Lo.

Van meetaf aan werd flink gas gegeven zodat alsmaar meer groepen zonder pardon werden ingehaald en ter plaatse gelaten. Enkele groepen volgden toch zodat we net voor de bevoorrading in Hoegaarden in een peloton van 100 man sterk zaten te fietsen. Ik stak mezelf meestal goed weg en deed zo goed als geen kopwerk. De bevoorrading was copieus, in tegenstelling tot een vroeger verleden.

Over het parcours valt er weinig te zeggen, niet echt spectaculair. De finale van de rit vond plaats rond Pellenberg en Linden met hierin enkele kuitenbijters. Achteraf vernam ik dat ROBTV boven op een helling aan het filmen was juist op het moment dat wij passeerden.

Gegevens: 138,66 km in 4.04.25 (34,039 km/u)

~ door wernermaes op 28 april 2008.

2 Reacties to “Herent-Landen-Herent, 26/04/2008”

  1. Zijn dat Italianen die Inseguitori ?

  2. nee, maar hun namen wel🙂

Geef een reactie

 
