Limburgse forumtocht WT.BE 12/05/2008

Op Pinkstermaandag had ik mij ingeschreven voor de forumtocht in Limburg georganiseerd door een aantal mensen van wielertoerist.be. Het vertrek werd omstreeks 10.00 gegeven aan de sporthal in Zolder.

Ondanks mijn voornemen om het rustig aan te doen in het begin liet ik me toch verleiden om kopwerk te doen niettegenstaande de wind in de eerste helft in het nadeel blies. Ik moest ook snel vaststellen dat er onder de andere deelnemers weinig animo was om mijn voorbeeld te volgen. Af en toe stak er wel eens iemand zijn neus aan het venster maar zelden in de wind. Zodoende reed ikdus de eerste 65 km constant aan kop.

Achteraf begreep ik waarom de meesten zich gedeisd hielden, namelijk om te kunnen “patsen” op de vijf hellingen in het parcours (rukkelingen (roclenge), houtain st.-siméon, hallembaye, lanaye en slingerberg). Van “patsen” was er bij mij geen sprake. Meestal hield ik mij gedeisd behalve op hallembaye en slingerberg waar ik wel tot het uiterste ging.

De terugweg verliep langs het kanaal en hier werd de gashendel stevig opengedraaid. Er ontsnapte een groepje, ik verzeilde in een tweede groepje maar dankzij een goede verstandhouding slaagden we er toch in de koplopers de achterhalen. Toen was mijn kaars uit en mijn vochtbalans grondig verstoord. Dit laatste werd duidelijk in Zolder waar ik een sneltempo 3 blikjes Aquarius achterover kapte.

Gegevens: 167,00 km in 5.27.05 (30,634 km/u)

Het parcours

~ door wernermaes op 14 mei 2008.

Geef een reactie

 
