Online lipitor bestellen

Zelf heb ik nog geen last van een te hoge cholesterolwaarde in mijn bloed maar een aantal mensen uit mijn naaste omgeving wel. Ik vernam dat het niet meer mogelijk is aan geneesmiddelentoerisme te doen; hieronder verstaat men een konvooi bejaarden die en masse naar Nederland afzakken om daar hun pillen aan een beduidend lagere prijs dan in België aan te kopen. De Europese commissie heeft sinds kort hier een stokje voor gestoken.

Dus dacht ik van: dan bestelt ge dat toch gewoon via internet? Niet zo simpel, een aantal websites bieden wel Lipitor (stofnaam: atorvastatine, producent: Pfizer) aan maar willen niet leveren naar België. In mijn zoektocht kwam er ook achter dat Lipitor eigenlijk beduidend duurder is dan een andere cholesterolverlager Zocor (stofnaam: simvastatine, producent: MSD). Het patent op Lipitor vervalt in 2010 terwijl dit van Zocor al vervallen is. 84 tabletten van 20 mg Lipitor kosten 116,34 euro terwijl het zelfde aantal Zocor tabletten slechts 17,26 euro kost (Simvastatine EG van Eurogenerics). Daarenboven zou simvastatine even effeciënt de cholesterol verlagen volgens een aantal wetenschappelijke studies.

Interessante lectuur: De cholesteroloorlog: Waarom geneesmiddelen zo duur zijn (Dirk van Duppen)

Prijzen geneesmiddelen kan je raadplegen op de site van het Belgisch centrum voor Farmacotherapeutische informatie

~ door wernermaes op 14 mei 2008.

Geef een reactie

 
