Sean Kelly Classic 02/08/2008

Het was al enkele jaren geleden dat ik nog deelgenomen had aan deze klassieker van de Vlaamse wielrijdersbond. Door enkele medefietsers van WTC Blosom Meerbeek had ik me laten overhalen om hier nog eens uit te halen. Zij wisten mij ook te vertellen dat de laatste drie jaren het parcours La Redoute en Les Chambralles omvatte. Persoonlijk vind ik dit spijtig daar zowat elke organisatie in de Ardennen het nodig acht over deze 2 kuitenbijters te gaan.

Kort verslag:
Ik besloot – om langer te kunnen uitslapen en minder ver met de auto te moeten rijden – niet tot La Baraque Fraiture te rijden voor de officiële start maar te vertrekken in Remouchamps. Zo had ik het laatste stuk voornamelijk bergaf. Het eerste gedeelte kon me wel bekoren, maar het gedeelte vanaf La Baraque Fraiture ging voornamelijk over tamelijk grote wegen die in slechte staat verkeerden. Wel kon je rustig naar beneden peddelen langs de Lienne.

Gegevens:

121,2 km in 4.24.49 (27,461 km/u)

~ door wernermaes op 3 augustus 2008.

Geef een reactie

 
