Willy Vannitsen Classic Sint-Truiden, 23/08/2008

Afgelopen zaterdag zette ik samen met Bart van WTC Meerbeek aan in deze voortreffelijke georganiseerde klassieker. Het parcours scheen me ongewijzigd te zijn ten opzichte van de voorbije jaren, de toevoeging van de 160 km uitgezonderd. Wij hadden echter besloten om niet te fel van stapel te lopen en opteerden wijselijk voor de 135 km.

In den beginne maakten we dankbaar gebruik van de onbesuisdheid van andere wielertoeristen die in mijn ogen toch iets te voortvarend van start gingen. Snelheden rond de 38 km/uur waren schering en inslag. Zonder al te veel inspanningen bereikten we de eerste bevoorrading te Nandrin. Vooral de suikerwafels vonden gretig aftrek; behalve bij mijn fietskompaan die schrik had voor het vetgehalte in deze lekkernij.

Het vervolg verliep rimpelloos in een knap decor, we reden onder andere even langs de Ourthe. Het moet gezegd dat ik af en toe mijn fietspartner moest laten gaan, voornamelijk op de langere beklimmingen. Ons geluk kon helaas niet blijven duren, de voorspelde buien hadden zich tot dan toe dreigend op de achtergrond gehouden maar daar kwam iets voor de derde bevoorrading abrupt een einde aan en de hemelsluizen openden zich. Snel kapte ik nog een donkerrode Aquarius achterover gemengd met alweer een suikerwafel. Een bezorgde medewerker dacht er duidelijk het zijne van toen we hem kenbaar maakten dat we geen van beiden een regenjasje bij ons hadden.

Als het regent, dan ga ik meestal schuilen maar Bart was een andere mening toegedaan. De snelheid werd opgedreven en in ons zog schuilden enkele onverlaten. Niet voor lang echter. De regen duurde in feite niet zo lang maar in Sint-Truiden en omgeving waren de hoeveelheden niet gering zodat we dus allebei kletsnat toekwamen door opspringend vocht. Niettemin een geslaagde editie en niet te vergelijken met mijn eerste deelname een tiental jaar geleden.

Gegevens:
136,12 km in 4.22.21 (31,131 km/u)

~ door wernermaes op 24 augustus 2008.

Geef een reactie

 
