Spyware: viruswebprotect2008 + pchealthcleaner

Vandaag werd mijn computer het slachtoffer van twee geniepige spyware en/of malware programma’s viruswebprotect2008 en pchealthcleaner. Ik ben driekwart van de dag bezig dit gespuis van mijn machine weg te krijgen.

Welke waren de symptomen?

  1. regelmatige boodschappen die erop wezen dat mijn pc besmet was en dat ik vanalles moest afhalen
  2. geen controlepaneel meer
  3. register bewerken kon niet meer
  4. taakbeheer kon niet meer

Hoe opgelost?

via group policy (gpedit.msc) taakbeheer terug kunnen activeren en op die manier msconfig kunnen draaien. Vervolgens de spyware weggekregen met behulp van Malawarebytes’ Antispyware en Spyware Doctor. Nadien wel nog een aantal bestanden via backup moeten terugzetten

~ door wernermaes op 10 september 2008.

Eén reactie to “Spyware: viruswebprotect2008 + pchealthcleaner”

  1. Avira (D) levert gratis opstartsoftware om op een cd te branden waarmee je in noodgevallen enigszins kunt opstarten en beestjes
    kunt bestrijden

Geef een reactie

 
