Actie tegen zone 30 in Leuven

Onlangs verkondigde de SPA-schepen Robbeets op ROB-TV dat de meeste Leuvenaars bij hem kwamen aankloppen voor meer verkeersveiligheid in Leuven. En als reactie hierop is het stadsbestuur van Leuven tot de slotsom gekomen dat men daar maar best heel Leuven omvormt tot een zone-30.

Je reinste flauwekul natuurlijk. Ik durf wedden dat – als die van een intussen tot een kleine partij verworden vertegenwoordiger – heel Leuven zou raadplegen het eindverdict wel eens anders zou kunnen uitpakken. Blijkbaar denken de mensen van Lijst Dedecker er ook zo over want zij zijn met een internetcampagne gestart.

Ik vind 30 km/uur belachelijk traag voor een auto en dan wil ik het nog niet eens hebben om de extra vervuiling die dergelijke snelheid veroorzaakt.

Daarbij, nu moet ik ook al gaan vrezen dat ik per fiets geflitst kan worden.

En nog meer autopesterij, men kan niet meer van de Diestsesteenweg naar de Tiensesteenweg via de Lange Lostraat.

~ door wernermaes op 16 oktober 2008.

Geef een reactie

 
