Winterslag – Het einde van de Noordlaan

Mijn vader was destijds fervent support van KFC Winterslag, in Genk beter gekend als de Vieze Mannen. Winterslag werkte zijn thuismatchen af aan de Noordlaan in Genk waar ik vele thuismatchen heb gezien. Winterslag was niet meteen een topclub maar de ambiance op de tribunes maakte veel goed. Een enorm contrast met de kille stadions van nu met al hun zitplaatsen en moderne luxe. In die tijd zat ik als klein ventje samengedrukt in de massa achter de goal.
Anno 2009 heeft het stadion plaats moeten ruimen voor woningbouw.

Een aantal spelers die ik me nog herinner zijn Jean-Paul “Tarzan” De Bruyne, Patrick Teppers, Pierke Denier en een hele jonge Luc Nilis.

Een fotospecial.

winterslag

winterslag2

~ door wernermaes op 23 maart 2009.

Geef een reactie

 
