Memorial Léon et Jacky, Berloz 12/09/2009

Als afsluiter van een slopend seizoen zakte ik af naar Berloz van een toertocht genoemd naar twee te vroeg overleden leden van de wielerclub aldaar. Ter plaatse koos ik overmoedig gezien de stevige noordoostenwind voor de 130 km en ging op pad. In het begin was het parcours identiek aan dat van de Willy Vannitsen Classic in Sint-Truiden. Na nog geen 15 km op te teller raakte ik het spoor al bijster; volgens mij omdat er ergens een uitpijling ontbrak. Dit was het begin van een hoop ellende want even later vond ik wel de pijlen terug maar dit waren die van de terugweg. Het duurde even eer ik dit besefte maar toen had ik natuurlijk al een serieuze omweg gemaakt. De weinig gedetailleerde kaart erbij genomen en via wat gezoek tocht uiteindelijk in de buurt van Nandrin op het parcours geraakt.

De benen weigerden helaas alle medewerking, ik modderde maar wat aan en vond nooit een goed ritme. Bij de splitsing besloot ik daarom wijselijk de afslag van de 87 km te nemen rekening houdend met het feit dat ik al twintig kilometer was omgereden. Na de bevoorrading sloot ik aan bij een wielerclub uit Borgworm om niet alleen tegen de wind in te moeten knokken. Echter op de helling van Flône (Chaussée Romaine, 2200 m aan 5,7%) spatte de groep uiteen onder impuls van mezelf; ik kon het niet laten een versnelling te plaatsen. Eén iemand volgde echter gezwind. Die kerel had duidelijk nog reserves want op het glooiend parcours met de wind in de zij vlamde hij lustig aan 35 km/uur door. Ik had al mijn kruit verschoten op de helling en moest de man laten rijden. Een twintig kilometer later werd ik dan ook nog eens opgeraapt door de wielerclub uit Waremme die met zulke tegenwind natuurlijk in het voordeel waren. Ik zette me terug in het wiel en hield me koest tot de aankomst.

berloz

~ door wernermaes op 13 september 2009.

Geef een reactie

 
