Nieuwpoort Bad – Nevele 19/09/2010

Na het bezoek van Plopsaland van de dag ervoor fietste ik op zondagvoormiddag vanuit Nieuwpoort aan zee naar Nevele (afrit 12 van de E40). Vorig jaar had ik iets gelijksaardigs ondernomen op Paasmaandag maar toen bekoorden mij de passages door Koekelare en Ichtegem allerminst. Ik koos ditmaal dus voor een iets andere route.

Ik verliet de Passendalevaart aan de Rattevallebrug en volgde kort het knooppuntennetwerk Westhoek-Noord: knooppunten 50, 21, 22 en 23. In Zevekote verliet ik dit netwerk en nam de gewone baan naar Zande. Ik sloeg niet veel later linksaf richting Moere en een goed lopende baan met perfecte asfalt was mijn beloning. Na Moere belandde ik langs de Moerdijkvaart op het knooppuntennetwerk Brugse Ommeland die mij via knooppunten 34 en 35 (niet verhard) in Eernegem brachtten. Ik had weinig tijd te besteden aan het zoeken van de mooiste wegen en daarom volgde ik de N368 tot in Ruddervoorde. De volgende keer moet ik echt eens werk maken van de route langs Veldegem 🙂

Na Ruddervoorde vlamde ik met de wind mee over rechte wegen naar Wingene, Ruiselede en Poeke. In Poeke nam ik de Nevelestraat tot in Nevele maar die moet ik de volgende keer ook vermijden want weinig aantrekkelijk. Wel passeer je zo langs kasteel van Poeke. In Nevele maakte ik nog een ommetje naar Meigem om langs het kanaal van Schipdonk naar Nevele terug te fietsen.

Kasteel van Poeke


Conclusie: alternatief zoeken voor N368 Eernegem – Ruddervoorde en voor weg van Poeke naar Nevele.

Gegevens: 93,90 km in 2.50.53 (32,970 km/u)

~ door wernermaes op 21 september 2010.

Geef een reactie

 
