Bertem – Melle: 13/02/2011

Een verjaardagsfeestje was de aanleiding voor een ideale trainingstocht naar het Oostvlaamse Melle. De wind kwam uit het zuiden en blies daarom in het begin in het nadeel maar later gelukkig voor het grootste deel in het voordeel.

Het parcours (vanaf Lot, de route die ik volg van Bertem naar Lot verloopt via het Zoniënwoud en de Alsemberg). Na Lot reed ik dwars door het Pajottenland via Sint-Pietersleeuw, langs het kasteel van Gaasbeek, door het centrum van Sint-Kwintens Lennik met zijn standbeeld van Prins (een brabants trekpaard) naar het mooiste dorp van Brabant Onze-Lieve-Vrouw Lombeek. Ik had geen tijd tijd om stil te staan, genieten deed ik op de fiets.

Prins, het Brabants trekpaard in Sint-Kwintens-Lennik

Over mooie en vooral rustige wegen daalde ik af naar de vallei van de Dender (Roosdaal, Pamel) en stak in Okegem de nog steeds volle Dender over.

De Dender in Okegem

Ik koos nadien voor een andere route dan de vorige keer door het centrum van Ninove naar Outer maar dit viel lichtjes tegen; volgende maal terug via Denderhoutem. Na Outer vervolgde ik vlot via Heldergem, Aaigem, Burst, Zonnegem, Vlierzele, Letterhoutem waar ik rechts afsloeg en de versnelling eens op de grote plaat gooide om met snelheden boven de 40 per uur Bavegem te bereiken.

Na Oosterzele, Landskouter en Lemberge fietste ik via wat binnenwegen Melle binnen waar ik net als vorige keer het spoor bijster raakte. Nogal veel spoorwegen, autostrades, kanalen, ringwegen daar zodat het moeilijk orienteren was.

Gegevens: 100,97 km in 3.14.18 (31,180 km/u)

~ door wernermaes op 14 februari 2011.

Geef een reactie

 
