Belgacom Bbox2 VDSL2

Sinds een week heb ik mijn ADSL verbinding opgewaardeerd naar een VDSL2 verbinding. Waar ik vroeger het moest doen met 4 Mbit/s download en 512 kb/s upload beschik ik nu over een fenomenale:

Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps

De bbox2 heeft ook draadloos ingebouw zodat mijn SMC router nu werkloos moet toekijken.
De modem zelf beschikt over twee accounts, een gewoon systeem account waarvan je het paswoord kan wijzigen via de webinterface maar ook over een admin account waarvan je het paswoord enkel via telnet kan wijzigen. Het standaard admin paswoord voor zo’n bbox modem is BGCVDSL2.

telnet 192.168.1.1
login: admin
Password: BGCVDSL2
rg_conf_set_obscure admin/user/0/password “EIGEN PASWOORD”
save

Vermits de bbox2 een aangepaste versie van linux draait kan je er ook een shell op krijgen. Na inloggen typ je “shell” en kan je vanalles bekijken op het ding.

~ door wernermaes op 10 maart 2011.

Geef een reactie

 
