Valeer Vandenbosch (1948-2011)

Vandaag afscheid genomen van een te vroeg gestorven levensgenieter…

Een gedicht van hem uit 1995:

~ door wernermaes op 12 maart 2011.

3 Reacties to “Valeer Vandenbosch (1948-2011)”

  1. Onze geliefden leven voort in de stille wateren van de aarde en keren terug als de voetstappen van de naderende lente.

    ( Karel Nijs )

  2. Het gedicht geeft zo mooi weer wat voor iemand Valeer was! Een authentiek persoon uit één stuk! Een persoon die eerlijkheid hoog in het vaandel droeg en voor wie echte vriendschap geen loze woorden waren! Mijn albatros, mijn rots waarop ik zovele malen kon bouwen! Ik vergeet je nooit en alle dagen ga je in mijn hart mee op mijn tocht! Valeer, beste vriend ik mis je!

    Lieve Groet,
    Bart

  3. Dag Werner, ik had m’n papa zijn naam ingetikt op Google (voelde wel vreemd aan: de teksten en foto’s van hem: het voelde confronterend en pijnlijk en tegelijk ook troostend) en kwam uit op deze link.
    Dank je om dit gedicht van hem op je blog te plaatsen. Is één van zijn mooiste en meest pakkende gedichten vind ik.

Geef een reactie

 
