Karsten Kroon Classic 01/09/2012@Rekem

Een ideale tocht voor begin september: de eerste 45 à 50 km zo goed als vlak (188 hoogtemeters), daarna de heuvels in van Nederlands-Limburg – de bekendste zijnde de Cauberg en de Eyserbosweg – om te eindigen met nog wat vlakke kilometers langs de Maas.

Al snel belandde ik in een groepje dat er een stevig maar ideaal tempo om nahield. Het waren drie kerels uit Veldwezelt aangevuld met twee Hollanders. Eerst keek ik de kat nog wat uit de boom maar daarna draaide ik vlot mee rond op de grote molen.

Na de eerste bevoorrading kwamen de hellingen eraan en één van die Hollanders gaf er toen de brui aan. Hij bleek absoluut niet het klimmerstype. Tot mijn verbazing reed ik het vlotste naar boven. Op de Eyserbosweg gaf ik het volle pond (VAM: 1493 m/uur) wat ik dan later op de Cauberg moest bekopen. Ik dacht even op de grote plateau die Cauberg op te rijden, maar de heuvel bleek in werkelijkheid toch een stuk lastiger dan op teevee🙂.

Het parcours volgde de finale van de Amstel Gold Race, alleen hadden ze de Keutenberg vervangen door de minstens even zware Dode man. Nadat we Valkenburg achter ons hadden gelaten waren we verrassend snel terug in Rekem. Eigenlijk is Lanaken en omgeving een ideale trainingsomgeving.

Karsten Kroon Classic 2012

Parcours:

Parcours Karsten Kroon Classic

Ter info: er bestaan nu ook bordjesroutes voor de Amstel Gold race

Bordjesroute Amstel Gold Race

~ door wernermaes op 3 september 2012.

Geef een reactie

 
