La Flèche Berlozienne: 09/09/2012@Berloz

Voor de vierde opeenvolgende keer startte ik in deze Mémorial Léon et Jacky voor 135 km door Waals Haspengouw en de Condroz. Het parcours was dit jaar ongewijzigd ten opzichte van vorig jaar.

De aanloop gebeurde – met de wind op de neus – in een grote groep onder toezicht van de organisator Luc Hermans. Dit vond ik wel best, het ging er absoluut niet snel aan toe en je had dus tijd genoeg om onder stoom te komen. Onvermijdelijk was natuurlijk dat de hele boel uit mekaar spatte op de eerste echte helling van de dag, die naar Aux Houx.

Daarna reed ik (met drie mensen van Team Verama) verder in een kleiner groepje dat wel een pak sneller vooruit ging. Na de eerste bevoorrading reed ook Frederik R. (WTC Meerbeek) mee die het tempo nog meer de hoogte in joeg. Af en toe moest ik een paar meters prijsgeven maar gelukkig werd er gewacht (die van Verama kozen voor de 160 km maar kwamen daar later op terug).

Na de tweede bevoorrading werd de gashendel volledig opengezet, maar toch kon ik mij redelijk handhaven. Op “La Chaussée Romaine” in Flône kwam ik zowaar als eerste boven samen met Frederik. Nadien was het een echte parcours voor tempobeulen.

Gegevens: 136,2 km in 4.26.01 (30,720 km/uur)

~ door wernermaes op 10 september 2012.

Geef een reactie

 
