Miriam Van hee: Rozebroeken

rozebroeken

plots stond een hond voor de jongen
en hoe ik ook toestormde, ik kwam
te laat om zijn angst te bedwingen

daar hangen seringen, zei ik
laten we ruiken, ik til je op, we nemen
ze mee voor je vader en moeder
juni is goed voor bloemen

en hoor je de vogels zingen, vroeg ik,
en kijk hoe de vliegen hun vleugeltjes
poetsen en laten we nog even wachten
hier, aan de rand van de gracht zal
de reiger opstijgen, dat zei ik, hij
luisterde, leek het, maar van
welke dingen droomt hij vannacht

Uit: Ook daar valt het licht, De Bezige Bij, 2013

~ door wernermaes op 21 juni 2013.

Geef een reactie

 
